Vse o davčnih blagajnah

Davčne blagajne - vse, kar morate vedeti o njih!



Kaj se dogaja s temi davčnimi blagajnami?

Kar kmalu nas bo pričakala novost po imenu davčne blagajne - kaj sploh so davčne blagajne? Kako delujejo? Kdo jih bo potreboval?

Kaj so davčne blagajne: Odgovor je preprost - davčna blagajna ni nič drugega kot preprost sistem sledenja računov, plačanih z gotovino, ki ga bo Finančna uprava Republike Slovenije oz. FURS implentirala z 2. januarjem naslednjega leta (2016).

Kako delujejo: Ko se izda račun, ki je plačan z gotovino, sistem samodejno javi FURS-u o transakciji - ta izdan račun pregleda in potrdi.

Kdo jih bo potreboval: Davčne blagajne bodo potrebne za vse, ki poslujejo z gotovino. Pod gotovino bodo šteli vsako transakcijo, ki ni nakazilo na TRR prodajalca - torej kreditne in debetne kartice pridejo prav tako v poštev.

V primeru, da ste med izjemami, ki za svojo osnovno dejavnost niste primorani izstavljati računa, prihodnje leto ne potrebujete davčne blagajne. Žal to ne velja, če opravljate kakšno dopolnilno dejavnost, ki pa zahteva izstavljen račun - če se ta račun plača z gotovino, morate imeti davčno blagajno.

Kako naj delam z davčno blagajno?

Davčna blagajna ni popolnoma nič bolj drugačna od navadne blagajne - vse ostaja enako kot do sedaj: sestavimo navaden račun in ga pripravimo za izdajo, ko pa ga potrdimo za izdajo, se blagajna poveže s sistemom FURS. Ta določi računu neko številko, ki se bo tudi izpisala na njem.

Kakšne so razlike med davčno in prejšnjo blagajno?

Za kupca to ne prinaša neke bistvene razlike razen časovnega zamika dveh do treh sekund, kot pravijo izkušnje iz sosednje Hrvaške, kjer so davčne blaganje že implementirali.

Računi se bodo tudi spremenili v izgledu: dodani jim bodo še QR koda za dokazilo pristnosti računa ter enkratna identifikacijska oznaka računa (EOR), katero bo FURS-ov informacijski sistem samodejno ustvaril.

Kako si namestim davčno blagajno in koliko me bo to stalo?

Začeti bo potrebno na FURS-u, kjer morate pridobiti namensko digitalno potrdilo - to služi izmenjavi podatkov o računih in poslovnih prostorih. Tole vas ne bo stalo nič, v zameno pa boste morali predati podatke o vsakem poslovnem prostoru pred začetkom izdajanja računov pri poslovanju z gotovino.

Cena bo odvisna od vašega obsega gotovinskega poslovanja - čista osnova je brezplačni spletni dostop na vsem znanem portalu eDavki. Vsaka nadaljna zakupljena oprema, ki je primerna za tržnice in potujoče trgovine, vas bo stala par deset evrov na mesec za posamezno blagajno. Ne pozabiti, sistem deluje preko spleta - povezava s spletom je nujna!

Kakšno davčno blagajno si naj omislim?

Na trgu obstaja ogromno rešitev, ki so prilagojene različnim obsegom poslovanja - seveda bodo vse davčne blagajne morale izpolnjevati določene osnovne zahteve v tehničnem smislu.

Za vse vas, ki ročno izdajate račune: pripravite se na spremembo, postopoma boste presedlali iz ročnega izdajanja na avtomatsko. Tisti, ki že zdaj veliko poslujete z gotovino, te spremembe verjetno sploh ne boste opazili.