Kako odpreti gostinski lokal

Kako odpreti gostinski lokal?

Ker smo v prejšnjem blogu pisali o tem, kako odpreti frizerski salon, bomo tokrat pisali o pogojih za otvoritev gostinskega lokala. V spodnjem zapisu vam bomo opisali na kaj je potrebno biti pozoren, kakšne so zahteve in standardi za pridobitev licence in kaj je pri odpiranju lokala pomembno.

 

 

Preden odprete lokal, se je potrebno odločiti, kje bo naš lokal stal. Naš blog o izboru lokacije za gostinski lokal si lahko preberete tukaj. Potrebno je upoštevati ugled soseske, ciljne stranke, dostopnost za invalide, prostor za dovolj veliko parkirišče, možnost terase, ipd. Za odprtje lokala bo potrebno tudi soglasje prebivalcev v bližini. Če boste gradbeni objekt postavili na novo, je za to potrebno pridobiti uporabno dovoljenje v skladu z zakonom, ki ureja gradnjo objektov. Če gre za že obstoječi prostor, ki mu bomo spremenili namembnost, potrebujemo zraven soglasja prebivalcev v bližini tudi lokacijsko dovoljenje. Potrebna bo tudi dokumentacija za projektne pogoje in projekt za gradbeno dovoljenje. Če je objekt že izvajal gostinsko dejavnost in se bo spremenilo samo lastništvo dodatna dovoljenja niso potrebna. 

Zelo pomembna odločitev zadeva tudi lastništvo lokala. Pri tem imate dve izbiri: ali boste lokal kupili ali pa najeli. Oba načina imata svoje prednosti in slabosti.

Pri nakupu lokala gre vsekakor za večje tveganje. Potrebna je večja količina denarja in še večja zavezanost dejavnosti. Gre tudi za vezavo na daljši rok kot pri najemu. Če ste v to, da si želite imeti gostinski lokal res 100% prepričani in imate dobro dodelan ter izvedljiv poslovni načrt, je nakup vsekakor pravilna izbira. Kot lastnik lokala boste imeli popolno svobodo pri opremljanju lokala, postavljanju cen, promociji, odpiralnem času, ipd. Če boste lokal najeli, se boste najverjetneje z lastnikom dogovorili o obročnih plačilih. Tveganje je dosti manjše kot pri nakupu, vendar bo precej omejena tudi vaša svoboda pri urejanju lokala, saj bo pri vsem imel zadnjo besedo lastnik.

Kaj o tem področju pravi zakonodaja?

Zakon o gostinstvu diktira naslednje:

Gostinska dejavnost obsega pripravo in strežbo jedi in pijač ter nastanitev gostov (1. člen).

Gostinsko dejavnost iz prejšnjega člena opravljajo pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za opravljanje gostinske dejavnosti, ter društva, ki imajo gostinsko dejavnost določeno v svojem temeljnem aktu, če izpolnjujejo pogoje, določene z zakonom (2. člen) 

Za opravljanje gostinske dejavnosti morajo biti izpolnjeni:

  1. Minimalni tehnični pogoji, ki se nanašajo na:
    - poslovne prostore, opremo in naprave v gostinskih obratih, pri sobodajalcih in na kmetijah;
    - pogoje glede zunanjih površin gostinskega obrata (funkcionalno zemljišče in druge zunanje površine);
    - pogoje za opravljanje gostinske dejavnosti zunaj gostinskega obrata;
  2. Pogoji glede minimalnih storitev v posameznih vrstah gostinskih obratov, pri sobodajalcih in na kmetijah;
  3. Pogoji, ki se nanašajo na merila in način kategorizacije nastanitvenih gostinskih obratov, prostorov za goste pri sobodajalcih ter na kmetijah z nastanitvijo in marin;
  4. Pogoji glede zagotavljanja varnosti živil ter varnosti in zdravja pri delu. (4. člen).

Podrobneje si lahko Zakon o gostinstvu ogledate preberete tukaj.

Izberite primerno osebje za delo v vašem gostinskem lokalu

Ključ do dobrega lokala in zadovoljnih strank, ki se z veseljem vračajo, so dobri zaposleni v lokalu. To velja za vse zaposlene, od vodstva do natakarjev. Če ste lastnik lokala in z vodenjem nimate predhodnih izkušenj, je priporočljivo da najamete nekoga, ki vam bo lahko svetoval in pomagal. Vodenje lokala je dosti bolj kompleksno opravilo kot se zdi na prvi pogled. Za strežno osebje najemite osebje, ki ima veselje za delo s strankami. Nič ni narobe, če imate natakarje, ki delajo preko študentskega servisa, je pa priporočljivo da je v vsaki izmeni vsaj en natakar, ki ima izkušnje s strežbo in ki lahko usmerja druge, manj izkušene zaposlene. Potrebno je poskrbeti tudi za pošten in dober odnos med zaposlenimi, saj se slabo ozračje hitro prenese tudi na goste. 

 

Izgled gostinskega lokala

Ljudje smo vizualna bitja, zato nam je zelo pomemben tudi izgled samega lokala. Tudi tukaj imamo izbiro, lahko lokal opremite sami ali pa opremljanje prepustite strokovnjaku. Pri prenovi lokala je potrebno biti zelo temeljit, tudi če to pomeni večji finančni vložek. Varčevanje pri obnovitvenih delih lahko pomeni težave v prihodnosti in s tem verjetno še večje stroške. V primeru da gostinskega lokala niste postavljali in opremljali vi, je potreben temeljit pregled opreme. Če oprema normalno funkcionalna, ni potrebe po menjavi. Dobro preučite tudi same materiale, uporabljene v lokalu. Preverite kateri material je trpežen, kako zahtevno ga je očistiti in seveda koliko stane. Najdražji materiali niso nujno vedno najboljši. Opremo za pripravo hrane in pijače (točilni pult, pipe, vitrine, hladilniki, pomivalni stroji, kavni avtomat, ipd.) je najboljše kupiti pri podjetjih, specializiranih za prodajo gostinske opreme, saj vam bodo znali najboljše svetovati, večina pa jih ponuja tudi servis. Drobni inventar (torej skodelice, kozarci, krožniki, ipd.) je najboljše kupiti v velikih količinah, saj boste za to dobili boljšo ceno. Potrebno je poskrbeti, da je materiala dovolj, saj je potrebno računati na to, da se bo inventar poškodoval, prav tako pa se je potrebno pripraviti na dneve, ko boste imeli gnečo. Nekaj drobnega inventarja boste prejeli tudi brezplačno, preko promocij dobaviteljev.

Za izdajanje računov boste potrebovali tudi davčno blagajno. Za to poskrbimo mi, s prilagojeno rešitvijo TRONpos Gastro, ki si jo lahko zagotovite tukaj.